سئو سایت فروشگاهی برای تصاویر
با 7 گام سئوی تصاویر سایتت رو ۱۰۰% کن! آموزش سئو عکس
در اغلب سایتهای فروشگاهی محتوای بدنه در بالا یا پایین محصولات قرار دارد. محتوای بدنه به موتورهای جستجو درک بهتری از محتوا و موضوع صفحه خواهد داد و اینکه این یک صفحه خاص و یکتاست و باید در نتایج جستجو نمایش داده شود. بدون استفاده از محتوای بدنه فهمیدن ارتباط صفحه با کلیدواژه برای گوگل دشوار خواهد شد. کلمات کلیدی بدست آمده از فرایند تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ سوخت مورد نیاز موشک سئو در طراحی استراتژی سئو سایت فروشگاهی و صعود در گوگل خواهد بود. لیست کلمات استخراج شده اهمیت زیادی در طراحی ساختار اطلاعاتی مناسب سایت فروشگاهی دارد. در ادامه درباره ساختار اطلاعاتی سایت فروشگاهی بیشتر توضیح خواهیم داد.
به همین دلیل بهینه سازی صحیح سایت، باعث افزایش طبیعی ترافیک سایت شده و به مرور زمان مشتری های دائمی و زیادی را به همراه خود دارد. بک لینک گرفتن از هر سایتی و با هر کلمه ای، نه تنها به بهبود سایت شما کمکی نمیکند، بلکه ممکن است از سمت گوگل جریمه شوید و رتبه شما کاهش پیدا کند. همانطور که گفتیم، کلمات کلیدی فروشگاه اینترنتی خود را شناسایی کرده و با کمک آن ها، در سایت های معتبر و مرتبط با موضوع کارتان بک لینک بگیرید. یکی دیگر از نکات مهم در سئوی سایت فروشگاهی، نوشتن محتوا با طول مناسب است. به طور کلی قانون خاصی برای طول یک محتوا وجود ندارد، اما آمار نشان می دهد که وب سایت هایی با طول محتوای بیشتر، اصولا رتبه بهتری دارند. اما باید به این نکته هم توجه کنید که طول محتوا به موضوعی که در مورد آن می نویسید نیز بستگی دارد.
اندازه و ابعاد تصاویر در وب سایت، بسته به سیستم مدیریت محتوا (CMS) شما وهم قالب ای که تصاویر را در آن بارگذاری می کنید متفاوت خواهد بود. بهتر است قبل از بارگذاری تصاویر در وب سایت بهترین ابعاد عکس را متناسب با CMS خود پیدا کرده و سپس اقدام به بارگذاری نمایید. گاهی مواقع CMS شما مثلا وردپرس ابعاد تصویر را تغییر میدهد ولی حجم تصویر تغییر نمیکند. تصاویر به طور کلی چیزی هستند که محصولات شما را می فروشند، بنابراین مهم است که تعداد زیادی از آنها را در سایت خود داشته باشید. البته تصاویر باکیفیت نیز می توانند resource hogs باشند، بنابراین قطعاً می خواهید از یک بهینه ساز تصویر مانند این اپلیکیشن استفاده کنید تا سرعت سایت خود را حفظ کنید.
شما باید برای هر بخش از سایت فروشگاهی خود تصاویر مرتبط، با کیفیت و یونیک استفاده کنید. تصاویر می توانند کاربران سایت را به خرید ترغیب کنند و به ظاهر سایت شما زیبایی ببخشند. تصاویر یک سایت زمانی می توانند در سئو سایت فروشگاهی تاثیر گذار باشند که نام و متن جایگزین یا برچسب alt مناسبی برای آنها گذاشته شده باشد. شما می توانید اطلاعات بیشتر در این باره را در مطلب " تگ Alt تصاویر چیست؟ " مطالعه کنید. انتخاب حجم و سایز مناسب برای تصاویر از مهمترین اصول سئو تصاویر است.
زمانی که به سایت دیجی کالا مراجعه کردید با توجه به محصولات خود اقدام به جستجو کنید. سپس ببینید برای مثال پیراهن مردانه پشمی را با چه کلمات کلیدی دیگری در فروشگاه خود استفاده کرده است. همچنین این موضوع را نیز بررسی کنید که هر محصول را در چه دسته ای و با چه عنوانی قرار داده است. استفاده هوشمندانه از تصاویر میتواند به طور مستقیم حس رضایت کاربر را افزایش دهد. البته تنها حضور تصویر کافی نیست؛ اگر تصاویر با محتوای صفحه همخوانی نداشته باشند یا به دلیل حجم بالا باعث کندی بارگذاری صفحه شوند، تجربه کاربری را به شدت کاهش میدهند.
الگوریتمهای رتبه بندی گوگل، بهینه سازی تصویر برای سئو را به یک عامل مهم در رتبه بندی صفحه تبدیل کرده است. اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر راجب چک لیست سئو سایت را دارید، روی لینک مقاله کلیک کنید. اصولا بهینهسازی موتورهای جستجو و طراحی استراتژی سئو همیشه با فرایند تحقیق کلمات کلیدی شروع میشود. تصاویر بهینه شده تاثیر زیادی بر بهبود سرعت سایت، جذب کاربران و افزایش رتبه در موتورهای جستجو دارند. سئو تصاویر همچنین باعث میشود تصاویر شما در نتایج جستجوی گوگل دیده شود و ترافیک بیشتری برای سایت ایجاد کنند.
این تصاویر نهتنها محصولات شما را جذابتر نشان میدهند، بلکه به بهبود سئو سایت و افزایش نرخ تبدیل نیز کمک میکنند و روی تجربه کاربر تاثیر مستقیم دارند. برای بهینهسازی تصاویر در سایتهای فروشگاهی به این نکات باید توجه کنید. هر تصویر در وبسایت باید با هدف مشخص و در مکان مناسب استفاده شود تا به بهبود کیفیت محتوا و انتقال بهتر مفاهیم کمک کند. تصاویر باید به محتوای مرتبط نزدیک باشند و در جهت روشنتر کردن پیام متن عمل کنند. کیفیت تصاویر نیز بسیار مهم است، زیرا تصاویر با کیفیت بالا تجربه کاربری را بهبود میبخشند و اعتبار محتوای شما را افزایش میدهند. همچنین، تعداد تصاویر باید متناسب با نیاز محتوا باشد؛ استفاده بیش از حد از تصاویر بدون ارتباط میتواند کاربران را گیج کند، در حالی که کمبود تصاویر نیز ممکن است از تأثیرگذاری محتوا بکاهد.
این افزونه به شما این امکان را میدهد، تصاویر خود را در پوشهها سازماندهی کنید. وقتی هزاران عکس در کتابخانه وردپرس خود دارید، این کار بسیار مفید است. معمولا محتوای وب سایت شما ایندکس میشود و در نتایج جستجو بازگردانده میشود. اما با استفاده از نشانه گذاری شما، برخی از آن محتوا ایندکس میشود و به روش دیگری بازگردانده میشود. سئوی موبایل در بدترین حالت، میتواند نرخ پرش بالا و تبدیل کم به شما بدهد.
کاربران زیادی زمانی که با کندی صفحات سایت روبرو میشوند، کلافه شده و از خرید خود منصرف میشوند. در نتیجه باید سعی کنید سرعت لود صفحات سایت فروشگاهی را افزایش دهید. تفاوت سئو سایت فروشگاهی با سئو سایر وب سایت ها در این است که هدف ما از سئوی سایت فروشگاهی، بهینه سازی یک سایت با تعداد محصولات بالا و تقریبا مشابه یکدیگر است. از بزرگرین چالش هایی که در زمان سئو سایت فروشگاهی با آن مواجه می شویم، وجود صفحات شبیه به هم یا کنیبال است. (کنیبال چیست؟) در نتیجه اولین گام در سئو سایت فروشگاهی بر خلاف سایر وب سایت ها، بهینه کردن صفحات شبیه به هم برای سهولت ایندکس شدن آنها است.
AVIF نسبت به سایر فرمتها، حجم تصاویر را به شدت کاهش میدهد و تأثیر مستقیمی بر بهبود معیارهای Core Web Vitals، به ویژه معیار Largest Contentful Paint (LCP) دارد. نتایج مربوطه کاملا با متن صفحات سایت شما مرتبط هستند و این افزونه به عنوان یکی از ابزارهای سئو برای صرفه جویی در زمان شگفت انگیز است. همچنین این افزونه به خوبی با WooCommerce ترکیب میشود چرا که وب سایتهای تجارت الکترونیک برای تولید محتوای متنی نبوده و تصاویر در آنها حرف اول را میزند. ImageSEO یکی از بهترین افزونههای وردپرس برای سئوی تصاویر و بهینه سازی کتابخانه است. الگوریتمهای گوگل، بینگ و کوانت از پر کردن بی رویه کلمات کلیدی و در نتیجه cannibalization کلمات کلیدی در صفحات سایت بیزار هستند.
به گوگل می گوید که هر چند وقت یک بار در کدام بخشها به روزرسانی انجام میشود و به ایندکس مجدد نیاز دارند و در نهایت اولویت صفحات نسبت به یکدیگر را نیز تعیین میکند. معماری عمیق کاربر را برای زمان بیشتری روی سایت شما نگه میدارد، اما ریسک گیج و کلافه شدن او را بالا میبرد. معماری سطحی هم دسترسیهای سایت شما را سادهتر نگه میدارد و به صرفهجویی در بودجه خزش هم کمک میکند. بهتر است بر اساس نیازهای سایت خود و نوع مخاطب، ساختار مناسبی برای سایتتان بچینید. تیم بلوویرا با هدف آسان سازی ایجاد کسب و کار آنلاین در بستر وب شکل گرفته است و با آموزش های کاربردی و خدمات کاربردی ایجاد کسب و کار آنلاین را راحت تر از قبل کرده است.
مثلا در سایت ما، تصاویر وبلاگ همگی باید عرض 800 پیکسل داشته باشند، تصاویر محصولات باید سایز 700 پیکسل داشته و… . اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدیتر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب میشوند. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان مینویسد و حرف میزند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد. لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیقتر تحلیل کنید. این نکته را تقریباً همه پذیرفتهاند که بزرگترین و ارزانترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند.
در نهایت پیشنهاد میکنیم از ابزارهای سئو برای بهینهسازی صفحات مختلف سایتتون از جمله تصاویر اونها استفاده کنید. این ابزارها میتونن در عرض چند دقیقه صفحات مختلف سایتتون رو از نظر سرعت لود صفحه، بهینهبودن تصاویر، خطاها و هشدارهای مختلف و نقاط قابلبهبود بررسی کرده و گزارش بدن. از بین فرمتهای مختلف تصاویر، JPEG رایجترین و بهترین فرمت برای عکسهای محصولات است؛ چون هم حجم کمی دارد، هم کیفیت آن مناسب است. اگر تصویرتان پسزمینه شفاف یا جزئیات زیادی دارد (مانند لوگوها) فرمت PNG انتخاب بهتری است، ولی خب حجم آن کمی بیشتر از JPEG است. بدترین اتفاق برای معماری و ساختاربندی یک فروشگاه اینترنتی این است که مشتریان با هدف مشخصی وارد سایت شوند اما با طی کردن یک مسیر منطقی به محصولاتی برسند که در دسته خود جا ندارند. در تصاویر زیر میتوانید سلسله مراتب معماری سایت برخی برندهای سایت فروشگاهی با سئوی مناسب را ببینید.
به عنوان مثال، اگر تصویر یک سگ در حال بازی در پارک باشد، تگ آلت مناسب میتواند به صورت “سگ قهوهای در حال بازی در پارک” باشد. این توضیح به موتورهای جستجو و کاربرانی که تصاویر را نمیبینند، کمک میکند تا محتوای تصویر را به خوبی درک کنند. فرمت جدیدتر WebP توسط گوگل توسعه یافته و ترکیبی از مزایای JPEG و PNG است. این فرمت میتواند تصاویر با کیفیت بالا و حجم کمتر ایجاد کند، که به بهبود سرعت بارگذاری و سئو کمک میکند. و برای سئو تصاویر بسیار مناسب است .پشتیبانی مرورگرها از این فرمت در حال افزایش است و میتواند گزینهای مناسب برای آینده باشد.
بهینه سازی تصاویر یکی از جنبه های کلیدی در بهبود سئوی سایت های فروشگاهی است. تصاویر نقش مهمی در طراحی سایت فروشگاهی، جذب کاربران و انتقال اطلاعات دارند، اما اگر به درستی بهینه نشوند، می توانند سرعت بارگذاری صفحات را کاهش داده و تجربه کاربری را تحت تأثیر قرار دهند. در ادامه به برخی از دلایل اهمیت بهینه سازی تصاویر در سئو پرداخته و روش های بهینه سازی را بررسی می کنیم. سئو تصاویر یا بهینه سازی تصاویر به مجموعهای از تکنیکها و اقداماتی گفته میشود که هدف آن بهبود نمایش تصاویر در نتایج جستجوی موتورهای جستجو (مانند گوگل) و افزایش کارایی آنها در سایت است. این فرآیند شامل انتخاب تصاویر مناسب، کاهش حجم برای افزایش سرعت بارگذاری، استفاده از نام گذاری درست فایل، افزودن توضیحات متنی مانند تگ Alt و تنظیم ابعاد صحیح تصویر میشود. اگر به رشد کسب و کار خود فکر میکنید با بهینه سازی تصاویر در سئو سایت در شیراز استفاده کنید.
یکی دیگر از نکات مهم در آموزش سئو سایت فروشگاهی، پنهان کردن محصولات ناموجود از دید کاربر است. فرض کنید وارد یک سایت فروشگاهی می شوید که بیش از 60 درصد محصولاتش ناموجود باشد؛ قطعا احساس بدی نسبت به این فروشگاه پیدا خواهید کرد. به همین دلیل ممکن است فروشگاه را ترک کرده و به سراغ فروشگاه دیگری بروید. زمانی که کاربران سایت شما را بدون انجام هیچ عملی ترک میکنند، نرخ پرش سایت افزایش پیدا می کند. یکی از مزایای سایت های فروشگاهی ساخته شده با وردپرس، لینک سازی داخلی میان محصولات مشابه است. اما علاوه بر این باید در بخش وبلاگ سایت فروشگاهی خود نیز بین محتواهای با موضوع مرتبط، لینک سازی انجام دهید.
استفاده از Lazyload برای پستها و وبلاگها حاوی تصاویر بسیار ضروری میباشند چون سرعت وب سایت شما را افزایش میدهند. در مرحله بعد باید عناوین و توضیحاتی را برای محصولات و دسته بندی های خود بنویسیم. بله شما می توانید از متن بازاریابی وب سایت های تأمین کننده استفاده کنید، اما باید بدانید که مشتریان و SEO محتوای اصلی و یونیک را دوست داشته و اگر شما این کار را بکنید، از شما تشکر خواهند کرد. یعنی در مورد دسته بندی های اصلی و دسته بندی های فرعی خود زیاده روی نکنید. چرا؟ چون ساختار ساده تر سایت باعث میشود موتورهای جستجو راحت تر سایت شما را بخزند و محصولات شما را رتبه بندی کنند. شما با سئو کردن تصاویرِ هر صفحه از سایت، صرفا به سئو شدن خود صفحه کمک نمیکنید.
این مراحل بهبود سرعت بارگذاری، افزایش دسترسیپذیری و ارتقاء تجربه کاربری را تضمین میکند. طراحان وب سایت به گونه ای سرعت سایت شما را افزایش و بهینه سازی میکنند که امکان استفاده هر کاربری برای دیدن تصاویر در سایت شما فراهم باشد. همینطور سعی میکنند تا حد ممکن زمینه را برای Googel فراهم کنند که به آن کمک کنند تصاویر را براساس نتایج جستجو درک، طبقه بندی و رتبه بندی کند. جا دارد اشاره کنیم که برای یادگیری سبکسازی و بهینهسازی سایت، توصیه میکنیم حتماً دوره آموزش سئو مای کاستومر را مشاهده کنید. این دوره جامع به شما تمام تکنیکهای کارآمد برای افزایش سرعت بارگذاری و بهبود تجربه کاربری ارائه میدهد.
امروزه طراحی بنرهای فروشگاهی به یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی آنلاین تبدیل شده است. بنرهای جذاب و متحرک میتوانند فروشگاههای آنلاین را از رقبا متمایز کنند و تجربه خرید را برای مشتریان بهبود بخشند. اگر میخواهید تلاشهایتان در این زمینه به ثمر بنشیند، باید همیشه مراقب سئوی سایت فروشگاهی خود باشید، و آمارهای وبسایت خود در گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس را بررسی و تحلیل کنید. مسیریابی چندوجهی به شما این امکان را میدهد تا به زیرمجموعهای از محصولات در یک دستهبندی دسترسی پیدا کنید. وجههای دیگر این دسته میتواند بصورت زیرمجموعههایی مانند «قهوه ترک» و «قهوه اسپرسو» باشد. در چنین شرایطی محتوای ضعیف ایجاد میشود که برای سئو فروشگاهی خوب نیست.
اینجا ما قصد نداریم بهتون یاد بدیم که چطور از محصول عکس بگیرید یا چه تجهیزات عکاسی باید تهیه کنید. عکاسی محصول حتی با یک موبایل ساده، مقوای سفید و نور طبیعی روز امکانپذیره. WebP هم فرمت جدیدی است که توسط گوگل توسعه یافته و حجم بسیار کم و کیفیت بسیار بالایی دارد، اما ممکن است همه مرورگرها از آن پشتیبانی نکنند. اسنیپت، همان بخش کوچکی از اطلاعات یک صفحه است که در نتایج جستوجوی گوگل نمایش داده میشود و معمولاً شامل عنوان و توضیحات کوتاهی است. برای تبدیل فرمت تصاویر، اگر از نرمافزارهای حرفهای مانند فتوشاپ استفاده نمیکنید، میتوانید از ابزارهای آنلاین رایگان استفاده کنید که به راحتی امکان تغییر فرمت تصاویر را فراهم میکنند.
تعداد تصاویر در هر صفحه نیز بر سرعت لود و بالتبع سئو سایت فروشگاهی تاثیر میگذارد. تعدادی که بهطور معمول توصیه میشود ۳ تا ۵ تصویر کوچک و باکیفیت با قابلیت زوم است. موتور جستجوی گوگل هنوز به طور کامل قادر به تشخیص محتوای تصاویر نیست. به همین دلیل، استفاده از تگ Alt و دیگر متنهای جایگزین بهترین روش برای توصیف محتوای تصاویر برای موتور جستجو به شمار میآید. همچنین، تگهای Alt میتوانند به یافتن وبسایت شما توسط کاربران کمک کنند. علاوه بر WEBP، AVIF به عنوان یک فرمت نوآورانه دیگر توسط گوگل پشتیبانی میشود.
علاوه بر تاثیراتی که استفاده از ویدیو در افزایش نرخ تبدیل دارد، استفاده از ویدیو میتواند به شما در بهبود رتبه در نتایج جستجو کمک کند. حالا که CMS و هاست خود را آماده کردهاید، وقت آن است که استراتژیهای سئو را برای وب سایت فروشگاهی خود پیادهسازی کنید تا فروشگاه آنلاین شما رشد کند. در ادامه تکنیکهای اساسی و پایه برای شروع بهینهسازی را بررسی می کنیم. اگر به دنبال هاست مطمئن برای وبسایت فروشگاهی خود هستید، خرید هاست فروشگاهی زمین هاست میتواند راه حلی ایده آل برای شما باشد. این پلن های هاستینگ با امنیت بالا، سرعت بینظیر، آپ تایم 99.9% و ترافیک نامحدود، تمام نیازهای شما را برآورده میکند. با ترافیک نامحدود و قابلیت مقیاسپذیری، میتوانید بدون نگرانی از محدودیتها، کسبوکار خود را گسترش دهید.
موتورهای جستجو به محتوای صفحه و تناسب آن با تصویر توجه ویژهای دارند. به عنوان مثال، اگر شما یک مقاله درباره طرز تهیه کیک شکلاتی دارید، استفاده از تصاویر مرتبط با آن غذا اهمیت دارد. با در نظر گرفتن این نکات و استفاده هوشمندانه از فرمتهای مختلف، میتوانید وبسایتی جذاب و کارآمد داشته باشید که هم کاربران و هم موتورهای جستجو از آن لذت ببرند. به عبارت سادهتر، سئو تصویر به معنای کمک کردن به موتورهای جستجو برای درک بهتر محتوای تصاویر شما است. چون زمانی که شما یک تصویر را در سایت خود قرار میدهید، موتورهای جستجو نمیتوانند مانند انسانها به سادگی محتوای آن را درک کنند.
این را من نمیگویم؛ آمارها و شواهد نشان میدهد که بهترتیب، رتبههای یک تا سه گوگل بیشترین نرخ کلیک را دارند. این نکته مهم را هیچ وقت فراموش نکنید که مسیر فایل و نام فایل یک عامل رتبه بندی واقعی است. ازاین فرمت برای لوگوها و نمادها استفاده میشود فشرده سازی خوبی ندارد ولی کیفیت قابل ملاحظه دارد. و در ادامه مقاله بیشتر در این مورد بحث خواهیم نمود؛ و به نکاتی جهت اطمینان از تصاویری که بهینه شده اند برای جستجو می پردازیم. از همه مهم تر این است که برای دیسکرپشن های صفحات مختلف خودتان، چند تا الگوی مختلف برای محصولات مختلف سایت خودتان داشته باشید.
بلکه با سئو عکس ها، کمک میکنید این تصاویر در نتایج جستجو (بخصوص در بخش تصاویر گوگل) نمایش داده شده و از این طریق هم بازدید جذب میکنید. اما نکته اینجاست که قرار گرفتن این کدهای css در صفحه، باعث افزایش حجم صفحه و در نتیجه کاهش سرعت سایت میشود. EXIF یک سری متن های داخل کدِ تصویر شماست (!) بله دقیقا، هر تصویر شامل یک سری کد است که گوگل در زمان بررسی سئو عکس های سایت شما، آن کدها را مشاهده میکند. حالا شما میتوانید از این استفاده کرده و با نوشتن کلمات کلیدی و آدرس سایت تان در این کدها، سئوی تصاویر را بیشتر از قبل بهبود بدهید. Title تصاویر، معمولا (با توجه به پوسته سایت شما) در صفحات و زیر عکس ها نمایش داده میشود.
وقتی پای سئوی فروشگاهی به میان میآید یک اشتباه کوچک در این زمینه میتواند تلاشهای شما را هفتهها یا ماهها به عقب بازگرداند. اما با استفاده از چکلیستی که در این نوشته به شما ارائه دادیم، و با رعایت نکات ذکر شده، میتوانید با سایتهای بزرگ نیز به رقابت بپردازید. دادههای ساختار یافته موقعیتهای زیادی را برای متخصصان سئو و خصوصا سئو فروشگاهی ایجاد میکند. بنابراین توصیه میکنیم حتما از آن استفاده کنید تا در میان رقبا متمایز شوید. در پیاده سازی دادههای ساختار یافته میتوانید از کمک ابزارهایی مانند Rich Result Test گوگل بهره بگیرید.
بنابراین، برای اثر گذاری مثبت تصاویر در سایت، باید براساس یک اصول و استراتژی از پیش تعریف شده، قدم بردارید. تصاویر باعث ترافیک بیشتر در سایت شما میشوند در واقع کاربران نسبت به دیدن تصاویر واکنشی متفاوتتر از خواندن یک متن رفتار میکنند. آمارها نشان داده شده است که نرخ کلیک افراد برروی تصاویر بیشتر از متن میباشد. در واقع زمانی که شما کسب و کار خود را آنلاین میکنید هنگام گرفتن وبلاگ جدید و یا نوشتن محتوای یک پست اولین چیزی که به ذهنتان میآید این است که از چه تصاویر یا عکسهایی برای محصول خود استفاده کنید. تصاویر صفحه، یک سایت را زنده نگه میدارند و به سئو سایت شما کمک میکنند. گوگل برای اینکه به صفحات شما در سایت رتبه بندی مناسب بدهد تمام محتوایی که در صفحه قرار میدهید از جمله تصاویر را ارزیابی میکند.
کاهش حجم تصاویر بدون افت کیفیت یک گام مهم در بهینه سازی سایت ها است. با استفاده از ابزارها و روش های مناسب می توان تصاویر را بهینه کرده و سرعت بارگذاری صفحات را افزایش داد، که این امر به بهبود تجربه کاربری و سئوی سایت کمک می کند. بهینه سازی تصاویر می تواند به طور قابل توجهی به بهبود سئوی سایت فروشگاهی کمک کند. با استفاده از روش ها و ابزارهای مناسب، می توان رتبه سایت را در نتایج جستجو ارتقاء داد. از این رو، استفاده از تصاویر باکیفیت به همراه متن جایگزین مفهومی و مختصر، تاثیر قابل توجهی بر بهبود سئوی سایت دارد.
همچنین آماتورها و متخصصان سئو کاملا میدانند که بهینه سازی تصاویر برای وب سایت شما ارزش زمان صرف شده را دارد. شرکت طراحی وب سایت تهران سایت، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز نموده است. بیش از ۱۰۰۰ نمونه کار ساخت سایت موفق و بیش از ۲۷۰۰ کلمه کلیدی در نتایج اول موتور جستجو گوگل و همکاری با برندهای معتبر از افتخارات ماست. اگر از وردپرس استفاده میکنید با استفاده از افزونه Resize image After upload تصاویر را بعد از بارگذاری به صورت خودکار تغییر سایز میدهند. برای عکس از محصولات سعی کنید خودتان با یک گوشی با کیفیت یا دوربین حرفهای اینکار را انجام دهید. توجه داشته باشید که از هر محصول، از ابعاد مختلف عکسبرداری کنید، و برای هر محصول حداقل ۳ عکس درج نمایید تا کاربر بتواند محصول را بهخوبی از زوایای متفاوت مشاهده کند.
ساختار اطلاعاتی در واقع ترکیبی از دانش و هنر برای ارائه محتوای وبسایت به نحوی است که رضایت کاربران و موتورهای جستجو را به طور همزمان جلب کند. ساختار اطلاعاتی در اصل تقاطع حوزه تجربه کاربری و بهینه سازی موتورهای جستجو است که هم کاربران و هم موتورهای جستجو از ساختار اطلاعاتی طراحی شده بهره خواهند برد. ایجاد یک فروشگاه آنلاین یک فرصت عالی است، بهخصوص با توجه به رشد سریع تجارت الکترونیک در ایران. برای موفقیت در بازار آنلاین، باید از استراتژیهای بهینهسازی موتور جستجو (SEO) استفاده کنید. در این مقاله، تکنیکهای ضروری سئو برای وب سایت های فروشگاهی را بررسی میکنیم که برای کسانی که با فناوری اطلاعات یا بازاریابی دیجیتال آشنایی زیادی ندارند، مناسب است. سعی کنید آدرس هر صفحه از سایت فروشگاهیتان را متناسب با موضوع آن صفحه انتخاب کنید؛ این موضوع نقش اساسی در افزایش سئوی سایت فروشگاهی دارد.
هنگامیکه تصویر دانلود نمیشود، یک کادر تصویر با تگ alt در گوشه بالا سمت چپ ظاهر میشود. بر اساس قانون حق نسخهبرداری هزاره دیجیتال (DMCA)، در صورت نقض هرگونه مشکل حق نسخهبرداری ممکن است اخطاریه برای شما صادر شود. اگر صاحب یک محتوا محتوای خود را در وب سایت شما ببیند، میتواند یک دستور حذف از طریق DMCA صادر کند که شما باید از آن پیروی کنید. به عنوان مثال در مورد یک وب سایت شرکتی، یک شرکت مشاوره، یا یک تجارت که به خدمات مشتری افتخار میکند فکر کنید. همه این وبسایتها تقریباً از تصویر یک تاجر در حال لبخند زدن استفاده میکنند. آنها محتوای شما را جالبتر میکنند و این بدان معناست که بازدیدکنندگان به احتمال زیاد مقاله شما را میخوانند.
وقتی خریداران بتوانند به سرعت و به راحتی چیزهایی را که به دنبال آن هستند، پیدا کنند؛ تمایل خواهند داشت زمان بیشتری را در سایت شما صرف کنند و صفحات بیشتری را مشاهده کنند. قبلاً گفته می شد که اگر فروشگاهت را بسازی، مشتریان خودشان خواهند آمد! اما در عصر فعلی برای جذب خریداران به چیزی بیشتر از ساخت فروشگاه اینترنتی زیبا نیاز است. مقالات گالری محور، آن دسته مقالاتی هستند که تعداد زیادی عکس و مقدار کمی متن دارند. مثلا در حالت عادی، اصولا بین هر 200 تا 500 کلمه متن، یک عکس در مقاله قرار داده میشود.
اگر تا اینجا سایتتان از نظر هاست و قالب و دامنه مشکلی نداشت، واجد شرایط تدوین استراتژی هستید! با این حال، او پاسخی مبهم ارائه کرد و گفت که همه چیز به همان شکل باقی مانده است. علاوه بر imageoptim یکی دیگر از ابزارهای عالی آنلاین برای این کار، کمپرسور تصویر (image compressor) است. به عنوان یک قانون کلی، هرچه حجم تصویر کمتر باشد (به بایت) بهتر است. برای اینکه درتصاویر پس زمینه شفافتری داشته باشید از PNG استفاده کنید. نهایتاً هم یک گزارش کامل و جامعی در پایان به شما ارائه خواهد شد تا مراحل پیشرفت کار خودتان را بر اساس اقدامات این مجموعه شاهد باشید.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/